Digital markedsføring anno 2014

Magnus Kristiansen dro deltakerne gjennom en digital verden.|Tema om digital markedsføring engasjerer mange.|Hvilke kanaler har hvilke posisjoner var et av Kristiansens tema.

Digital markedsføring anno 2014

Hvordan bedrifter skal få oppmerksomhet endrer seg, og den digitale arenaen gir mange muligheter.
– Det er større sjanse for gjennomslag hos mor gjennom en blogg en fredagskveld enn via TV-reklame, sa Magnus Kristiansen, byråleder hos Inpublish. Han ledet medlemmer i næringsforeningen gjennom trender og strategier på digitale flater.

– Reklame i massemedia avbryter en kresen forbruker, sa Kristiansen, og rådet bedriftene til å kombinere tradisjonell annonsering med deltakelse i sosiale medier som faglige innholdsleverandører. Han fortalte om å levere godt innhold, å tenke litt annerledes, å invitere kundene til kommunikasjon, å analysere underveis og å prøve og feile som metode. Det handlet om hvordan bedriftene skal klare å engasjere kundene.

En fullsatt sal på Handelsstanden ble forelagt fem trender i digital markedsføring, seks strategier for god bruk av Facebook, og vist eksempler på god digital markedsføring. Mange ble engasjert.

Hvilke kanaler har hvilke posisjoner, var et av Kristiansens tema.

Hvilke kanaler har hvilke posisjoner, var et av Kristiansens tema.

Deltakere på foredrag om digital markedsføring.

Digital markedsføring engasjerer mange bedrifter.

Lukk