Digital markedsføring anno 2014
Digital markedsføring anno 2014
Hvordan bedrifter skal få oppmerksomhet endrer seg, og den digitale arenaen gir mange muligheter.
– Det er større sjanse for gjennomslag hos mor gjennom en blogg en fredagskveld enn via TV-reklame, sa Magnus Kristiansen, byråleder hos Inpublish. Han ledet medlemmer i næringsforeningen gjennom trender og strategier på digitale flater.
– Reklame i massemedia avbryter en kresen forbruker, sa Kristiansen, og rådet bedriftene til å kombinere tradisjonell annonsering med deltakelse i sosiale medier som faglige innholdsleverandører. Han fortalte om å levere godt innhold, å tenke litt annerledes, å invitere kundene til kommunikasjon, å analysere underveis og å prøve og feile som metode. Det handlet om hvordan bedriftene skal klare å engasjere kundene.
En fullsatt sal på Handelsstanden ble forelagt fem trender i digital markedsføring, seks strategier for god bruk av Facebook, og vist eksempler på god digital markedsføring. Mange ble engasjert.