Merkevareskolen 2018 – et verktøy for vekst!

Print Friendly

Sterke merkevarer bidrar til økt lønnsomhet, mer fornøyde kunder og er en døråpner for attraktive vekststrategier.

  1. Har din bedrift drømmeposisjonen, blir dere alltid foretrukket som leverandør eller utviklingspartner?
  2. Har din bedrift en (oppdatert) merkevarestrategi?
  3. Bruker din bedrift data om markedet aktivt til å posisjonere seg riktig?

Investér i deltakelse på Merkevareskolen, og bygg opp intern kompetanse samtidig som bedriften sitter igjen med et verktøy:

Gjennom året på Merkevareskolen vil deltakerne utforme en merkevarestrategi for bedriften, og denne blir revidert av noen av landets mest kompetente fagpersoner innenfor merkevarebygging!

Professor Lars Erling Olsen og merkevarerådgiver Robert Sjøborg vil lede store som små bedrifter gjennom 6 samlinger i 2018 med følgende tema:

9. + 10. april: Merkevarer og strategisk posisjonering

  • Hva er merkevarer?
  • Grunnleggende begreper: kjennskap, kunnskap, preferanse
  • Merkeverdikjeden som oversiktsverktøy
  • Merkevarestrategi
  • Strategisk posisjonering
  • Verktøy i posisjonering
  • Merkevareplattform som verktøy

På denne første delen starter deltakerne å jobbe med å bygge opp eller revidere merkevarestrategien i egen virksomhet. Dette er et prosjekt som strekker seg gjennom hele kurset og hvor deltakerne får veiledning underveis.

28. + 29. mai: Merkevarestrategi og innsikt som grunnlag for merkevarebygging

  • Hvordan skaffe data om markedet?
  • Fra innsikt til beslutning
  • Hva er markedsstrategi og hva er merkestrategi?
  • Business-to-business merkevarebygging
  • Strategisk merkesamarbeid

18. + 19. september: Merkekommunikasjon og innovasjon

  • Fra merkestrategi til kommunikasjon
  • Kommunikasjonsplanlegging
  • Hvordan virker merkekommunikasjon?
  • Kommunikasjonstiltak og mediekanaler
  • Vekst og innovasjonsstrategi – taktisk og strategisk innovasjon
  • Verktøy for innovasjon

Dyktige og erfarne faglig ansvarlige

Lars Erling Olsen er professor ved Handelshøyskolen BI. Han er en av Norges ledende eksperter på merkevareledelse, markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Olsen er en aktiv forsker og har publisert en rekke vitenskapelige artikler i ledende internasjonale tidsskrifter. Han jobber også som rådgiver for bedrifter som ønsker å bygge sterke merkevarer.

Robert Sjøborg er en erfaren merkevareleder. Han var direktør for Orkla Merkevareskole i nesten 15 år, og har lært opp flere tusen markedsførere og selgere fra Orklas virksomheter i mer enn 15 land. De siste årene har han jobbet som konsulent i Bright Performance AS, og bruker merkevareverktøykassen på et bredt spekter av bransjer.

Flere nasjonale og lokale gjesteforelesere vil bidra i undervisningen.

FORTLØPENDE OPPTAK – BEGRENSET ANTALL PLASSER. Kontakt Hege Bongard hvis du har spørsmål, telefon 93035507.

Velkommen!

Merkevareskolen er et tilbud gjennom omdømmeprogrammet Vekst i Fredrikstad. Fredrikstad er i en nasjonal konkurranse som næringsdestinasjon. Vi må derfor stå samlet om en strategisk posisjonering av Fredrikstad og vise fram kommunen som et attraktivt sted å drive næring.
Vekst i Fredrikstad er et likestilt partssamarbeid mellom Fredrikstad kommune og Fredrikstad Næringsforening, som representant for næringslivet. Mer om Vekst i Fredrikstad



mandag 9. april - tirsdag 18. september
Tid: 09:00 - 16:00

Pris: 18 000,- (=6 heldagssamlinger à 3 000,-) Avmelding etter 4 uker før oppstart medfører faktura for deltakelse. Kursene vil bli holdt i Fredrikstad.
Arrangør: Omdømmeprogrammet Vekst i Fredrikstad ved Fredrikstad Næringsforening, Fredrikstad kommune og partnerbedriftene Borg Havn, Fredrikstad Energi, Fredrikstad Innovasjonspark, Glemmen gård, Kniplefjellet eiendom, Northman, Terje Høili AS og Værste.

Sted: Samlingene vil foregå i Fredrikstad. Fredrikstad, Fredrikstad, Fredrikstad

Sted: Samlingene vil foregå i Fredrikstad., Fredrikstad, Fredrikstad


Påmelding

Påmeldingsfrist: Fredag 2. mar


Alle arrangementene

Medlemsprofilen

  • Danske Bank Danske Bank

    Bankene er i høyeste grad omfattet av digitaliseringen. Forretningsmodeller og måten vi bruker tjenester på utfordres – og midt oppe i dette kan Danske Bank i Fredrikstad skilte med størst vekst 7 år på rad blant avdelingskontorene i Norge. Les mer »

    Share Button

VÅR HVERDAG

9 bord a 5-7 ressurspersoner gir innspill til hvilke behov som bør dekkes i fremtidens læringsbygg i Østfold. Ca. 1,3 milliarder skal brukes på ny St. Olav i Sarpsborg og Fredrik II i ...

OSS PÅ FACEBOOK

Meld deg på vårt nyhetsbrev

2017 © Fredrikstad Næringsforening. Nygaardsgata 16 / Postboks 1405 / 1602 Fredrikstad. Tlf: 69 33 00 00. E-post: post@fredrikstad-nf.no. Design: Griff. Web: D-SIGN