Merkevareskolen 2018 – et verktøy for vekst!

Print Friendly

Sterke merkevarer bidrar til økt lønnsomhet, mer fornøyde kunder og er en døråpner for attraktive vekststrategier.

  1. Har din bedrift drømmeposisjonen, blir dere alltid foretrukket som leverandør eller utviklingspartner?
  2. Har din bedrift en (oppdatert) merkevarestrategi?
  3. Bruker din bedrift data om markedet aktivt til å posisjonere seg riktig?

Investér i deltakelse på Merkevareskolen, og bygg opp intern kompetanse samtidig som bedriften sitter igjen med et verktøy:

Gjennom året på Merkevareskolen vil deltakerne utforme en merkevarestrategi for bedriften, og denne blir revidert av noen av landets mest kompetente fagpersoner innenfor merkevarebygging!

Professor Lars Erling Olsen og merkevarerådgiver Robert Sjøborg vil lede store som små bedrifter gjennom 6 samlinger i 2018 med følgende tema:

9. + 10. april: Merkevarer og strategisk posisjonering

  • Hva er merkevarer?
  • Grunnleggende begreper: kjennskap, kunnskap, preferanse
  • Merkeverdikjeden som oversiktsverktøy
  • Merkevarestrategi
  • Strategisk posisjonering
  • Verktøy i posisjonering
  • Merkevareplattform som verktøy

På denne første delen starter deltakerne å jobbe med å bygge opp eller revidere merkevarestrategien i egen virksomhet. Dette er et prosjekt som strekker seg gjennom hele kurset og hvor deltakerne får veiledning underveis.

28. + 29. mai: Merkevarestrategi og innsikt som grunnlag for merkevarebygging

  • Hvordan skaffe data om markedet?
  • Fra innsikt til beslutning
  • Hva er markedsstrategi og hva er merkestrategi?
  • Business-to-business merkevarebygging
  • Strategisk merkesamarbeid

18. + 19. september: Merkekommunikasjon og innovasjon

  • Fra merkestrategi til kommunikasjon
  • Kommunikasjonsplanlegging
  • Hvordan virker merkekommunikasjon?
  • Kommunikasjonstiltak og mediekanaler
  • Vekst og innovasjonsstrategi – taktisk og strategisk innovasjon
  • Verktøy for innovasjon

Dyktige og erfarne faglig ansvarlige

Lars Erling Olsen er professor ved Handelshøyskolen BI. Han er en av Norges ledende eksperter på merkevareledelse, markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Olsen er en aktiv forsker og har publisert en rekke vitenskapelige artikler i ledende internasjonale tidsskrifter. Han jobber også som rådgiver for bedrifter som ønsker å bygge sterke merkevarer.

Robert Sjøborg er en erfaren merkevareleder. Han var direktør for Orkla Merkevareskole i nesten 15 år, og har lært opp flere tusen markedsførere og selgere fra Orklas virksomheter i mer enn 15 land. De siste årene har han jobbet som konsulent i Bright Performance AS, og bruker merkevareverktøykassen på et bredt spekter av bransjer.

Flere nasjonale og lokale gjesteforelesere vil bidra i undervisningen.

FORTLØPENDE OPPTAK – BEGRENSET ANTALL PLASSER. Kontakt Hege Bongard hvis du har spørsmål, telefon 93035507.
Målgruppe: Fredrikstadbedrifter og ev. andre etter avtale.

Velkommen!

Merkevareskolen er et tilbud gjennom omdømmeprogrammet Vekst i Fredrikstad. Fredrikstad er i en nasjonal konkurranse som næringsdestinasjon. Vi må derfor stå samlet om en strategisk posisjonering av Fredrikstad og vise fram kommunen som et attraktivt sted å drive næring.
Vekst i Fredrikstad er et likestilt partssamarbeid mellom Fredrikstad kommune og Fredrikstad Næringsforening, som representant for næringslivet. Mer om Vekst i Fredrikstad



mandag 9. april - tirsdag 18. september
Tid: 09:00 - 16:00

Pris: 18 000,- (=6 heldagssamlinger à 3 000,-) Avmelding etter 4 uker før oppstart medfører faktura for deltakelse. Kursene vil bli holdt i Fredrikstad.
Arrangør: Omdømmeprogrammet Vekst i Fredrikstad ved Fredrikstad Næringsforening, Fredrikstad kommune og partnerbedriftene Borg Havn, Fredrikstad Energi, Fredrikstad Innovasjonspark, Glemmen gård, Kniplefjellet eiendom, Northman, Terje Høili AS og Værste.

Sted: Samlingene vil foregå i Fredrikstad. Fredrikstad, Fredrikstad, Fredrikstad

Sted: Samlingene vil foregå i Fredrikstad., Fredrikstad, Fredrikstad


Påmelding

Påmeldingsfrist: Fredag 2. mar


Alle arrangementene

Medlemsprofilen

  • StudioGeist AS StudioGeist AS

    Designbyrået StudioGeist har nettopp ferdigstilt et stort oppdrag for Difi. Med gjeve priser som Red Dot Award, European Design Award, Award for Design Excellence, Eulda (Finest European logo), Gullblyanten og Aftenposten Best prospect i bagasjen er det ikke rart bedrifter fra Oslo ser til Fredrikstad når de skal ha en partner på visuell kommunikasjon. Les mer »

    Share Button

VÅR HVERDAG

Innovasjon er ikke kun for de nyetablerte! Hos Jackon sitter gründerskapet i veggene selv etter mer enn 50 års drift. I dag tok vi bilder til neste artikkel ut i prosjekt Vekst i Fredrikstad. ...

OSS PÅ FACEBOOK

Meld deg på vårt nyhetsbrev

2017 © Fredrikstad Næringsforening. Nygaardsgata 16 / Postboks 1405 / 1602 Fredrikstad. Tlf: 69 33 00 00. E-post: post@fredrikstad-nf.no. Design: Griff. Web: D-SIGN