Hva gjør en region attraktiv?

16.11.2018

Telemarksforskings attraktivitetspyramide gir svar på drivere som gir attraktivitet, og vi har lagt den til grunn når vi i partnerskap med bedriftene har valgt ut fire prioriterte innsatsområder å jobbe med de neste årene:

  1. Arbeidsplassutvikling
    Gapet mellom innbyggerveksten i yrkesaktiv alder og utviklingen i antall arbeidsplasser skal reduseres.
  2. Transportsystem
    Transportsystemet i Nedre Glomma må utbedres slik at sårbarheten reduseres og tilgjengeligheten bedres, spesielt for næringstransporten.
  3. Urbanitet
    Fredrikstad sentrum og byområdet sin konkurransekraft som arbeidsplass, handelssted, bosted, møteplass og arena for kulturell utfoldelse skal styrkes for å møte nye generasjoners krav til attraktive byer.
  4. Omdømme
    Vi skal styrke Fredrikstads omdømme og posisjon som sted å drive næring.

VISJONEN ER:
“Næringslivet skal fremstå som et kraftsentrum i Viken, hvor Nedre Glomma blir det mest attraktive byområde for mennesker, kompetanse og kapital.”

Medlemsprofilen

  • Brødr. Bøckmann AS Brødr. Bøckmann AS

    Selskapet som ble startet av to brødre (Gunnar og Edgar), som blant annet bygde opp Europas mest moderne isolerglassfabrikk før de solgte virksomheten til Saint-Gobain i 1993, er i dag involvert i eiendom, hotell og restaurant, golfdrift og camping. Noen spennende investeringer, blant annet i landbasert lakseoppdrett, har de også. Les mer »

OSS PÅ FACEBOOK

Meld deg på vårt nyhetsbrev
* = obligatorisk felt
2019 © Fredrikstad Næringsforening. Nygaardsgata 16 / Postboks 1405 / 1602 Fredrikstad. Tlf: 69 33 00 00. E-post: post@fredrikstad-nf.no. Design: Griff. Web: D-SIGN