Hva gjør en region attraktiv?

16.11.2018

Telemarksforskings attraktivitetspyramide gir svar på drivere som gir attraktivitet, og vi har lagt den til grunn når vi i partnerskap med bedriftene har valgt ut fire prioriterte innsatsområder å jobbe med de neste årene:

  1. Arbeidsplassutvikling
    Gapet mellom innbyggerveksten i yrkesaktiv alder og utviklingen i antall arbeidsplasser skal reduseres.
  2. Transportsystem
    Transportsystemet i Nedre Glomma må utbedres slik at sårbarheten reduseres og tilgjengeligheten bedres, spesielt for næringstransporten.
  3. Urbanitet
    Fredrikstad sentrum og byområdet sin konkurransekraft som arbeidsplass, handelssted, bosted, møteplass og arena for kulturell utfoldelse skal styrkes for å møte nye generasjoners krav til attraktive byer.
  4. Omdømme
    Vi skal styrke Fredrikstads omdømme og posisjon som sted å drive næring.

VISJONEN ER:
“Næringslivet skal fremstå som et kraftsentrum i Viken, hvor Nedre Glomma blir det mest attraktive byområde for mennesker, kompetanse og kapital.”

Medlemsprofilen

  • The Pitch The Pitch

    The Pitch er et innovativt byrå som utfordrer bransjen med nye tanker i en stadig mer sammensatt og kompleks hverdag. De siste årene har de opplevd solid vekst gjennom gode prestasjoner, og blitt en attraktiv arbeidsplass for både unge talenter og etablerte fagfolk.

    Les mer »

OSS PÅ FACEBOOK

Meld deg på vårt nyhetsbrev
* = obligatorisk felt
2019 © Fredrikstad Næringsforening. Nygaardsgata 16 / Postboks 1405 / 1602 Fredrikstad. Tlf: 69 33 00 00. E-post: post@fredrikstad-nf.no. Design: Griff. Web: D-SIGN