Hva gjør en region attraktiv?

16.11.2018

Telemarksforskings attraktivitetspyramide gir svar på drivere som gir attraktivitet, og vi har lagt den til grunn når vi i partnerskap med bedriftene har valgt ut fire prioriterte innsatsområder å jobbe med de neste årene:

  1. Arbeidsplassutvikling
    Gapet mellom innbyggerveksten i yrkesaktiv alder og utviklingen i antall arbeidsplasser skal reduseres.
  2. Transportsystem
    Transportsystemet i Nedre Glomma må utbedres slik at sårbarheten reduseres og tilgjengeligheten bedres, spesielt for næringstransporten.
  3. Urbanitet
    Fredrikstad sentrum og byområdet sin konkurransekraft som arbeidsplass, handelssted, bosted, møteplass og arena for kulturell utfoldelse skal styrkes for å møte nye generasjoners krav til attraktive byer.
  4. Omdømme
    Vi skal styrke Fredrikstads omdømme og posisjon som sted å drive næring.

VISJONEN ER:
“Næringslivet skal fremstå som et kraftsentrum i Viken, hvor Nedre Glomma blir det mest attraktive byområde for mennesker, kompetanse og kapital.”

Medlemsprofilen

  • Energifabriken Norge AS Energifabriken Norge AS

    De leverer 100 % fornybart drivstoff og brensel. Hele 90 % utslipp kan reduseres ved bruk på kjøretøy og maskinpark virksomheter allerede har. Les mer om Energifabriken som er krystallklar på at alle fornybare energibærere må med dersom vi skal klare å redusere Norges utslipp med 55 % innen 2030.

    Les mer »

OSS PÅ FACEBOOK

Meld deg på vårt nyhetsbrev
* = obligatorisk felt
2023 © Fredrikstad Næringsforening. Storgata 3, 1607 Fredrikstad. Tlf: 69 33 00 00. E-post: post@fredrikstad-nf.no. Design: Griff. Web: Flyt Design