Hva gjør en region attraktiv?

16.11.2018

Telemarksforskings attraktivitetspyramide gir svar på drivere som gir attraktivitet, og vi har lagt den til grunn når vi i partnerskap med bedriftene har valgt ut fire prioriterte innsatsområder å jobbe med de neste årene:

  1. Arbeidsplassutvikling
    Gapet mellom innbyggerveksten i yrkesaktiv alder og utviklingen i antall arbeidsplasser skal reduseres.
  2. Transportsystem
    Transportsystemet i Nedre Glomma må utbedres slik at sårbarheten reduseres og tilgjengeligheten bedres, spesielt for næringstransporten.
  3. Urbanitet
    Fredrikstad sentrum og byområdet sin konkurransekraft som arbeidsplass, handelssted, bosted, møteplass og arena for kulturell utfoldelse skal styrkes for å møte nye generasjoners krav til attraktive byer.
  4. Omdømme
    Vi skal styrke Fredrikstads omdømme og posisjon som sted å drive næring.

VISJONEN ER:
“Næringslivet skal fremstå som et kraftsentrum i Viken, hvor Nedre Glomma blir det mest attraktive byområde for mennesker, kompetanse og kapital.”

Medlemsprofilen

  • Capgemini Capgemini

    Capgemini i Fredrikstad vokser! Mange oppdrag og fremtidige behov gjør at konsulentselskapet som teller 65 medarbeidere i dag, jakter etter flere hoder til det leder Morten Granlund betegner som et av Østfolds fremste fagmiljøer.

    Les mer »

OSS PÅ FACEBOOK

2018 © Fredrikstad Næringsforening. Nygaardsgata 16 / Postboks 1405 / 1602 Fredrikstad. Tlf: 69 33 00 00. E-post: post@fredrikstad-nf.no. Design: Griff. Web: D-SIGN