Data; den nye oljen. Men hvordan?
Industri 4.0 drives frem av en sammensmeltning av det fysiske og digitale hvor data blir en ny råvare. Riktig foredlet vil data både effektivisere og forbedre prosesser, produkter og resultater. Dette gir en positiv dobbelt bunnlinje hvor både økonomiske og bærekraftsparametre (forhindre feil, redusere energiforbruk mm.) påvirkes.
Uansett hvor langt din bedrift har kommet i omstillingen til industri 4.0 så er det ingen tvil om at god utnyttelse av data vokser frem som en kritisk faktor for fremtidig suksess og konkurransekraft. Utfordringen er ofte å vite hvordan dataene kan skape reell forretningsverdi.
Ved å anvende avansert dataanalyse og maskinlæring kan man øke forretningens verdi betydelig. Hvilke muligheter og utfordringer som ligger i dine data, og hvordan din bedrift kan bli mer datadrevet kan avdekkes med enkle og konkrete analyser. Spørsmålet blir: utnytter du det potensialet dataene har i din virksomhet?
Agenda:
• Innledning ved innovasjonsdirektør i Itera, Kristian Enger
Industri 4.0; Norge og «Østfold» i førersetet for global utvikling
• Panelsamtale: Sånn kan vi skape verdi av data. Med panelleder Jan Ivar Ruud (Unger), Cristell Solberg (Frevar), Torgeir Hjertaker (Denofa), Patrick Braseth (BackItUp), Tom Grip (GoodTech) og Kristian Enger (Itera)
Målgruppe: Bedrifter med berøringspunkter innenfor teknologi – spesielt rettet mot industri samt teknologileverandører – og deg som er opptatt av å lære mer innenfor dette segmentet.
Velkommen!
Mer om data
Det spås en eksponentiell fremvekst av Industri 4.0 det neste tiåret, og det skyldes fire forhold:
1. Volumet av data stiger eksponentielt, og «tingenes internett» har blitt allemannseie
2. Dataprosessering og lagring i skyen er ikke lenger noen begrensning
3. Verdipotensialet ved å drive dataorientert er enormt
4. Globale plattformaktører tilrettelegger tjenester som er enkle å ta i bruk
Data har de siste årene gått fra å være et biprodukt av driften til å bli mange selskapers viktigste eiendel. Data er ikke lenger noe man bare driver med i it-avdelingen, det er noe som påvirker og styrer beslutninger i hele organisasjonen. Å etablere en datadrevet kultur er komplisert. Det er ikke nok å eksperimentere med maskinlæring her og der. Skal man lykkes med å gjøre en hel organisasjon datadrevet, må man ta tak i helheten.
Dato/tid
22. juni, 2021
Kl: 8.30 - 9.15
Pris: Gratis. Lenke til nettarrangement sendes påmeldte dagen før møtet.
Sted: , ,
Påmelding
Dette arrangementet er utsolgt.