FULLT. Digital markedsføring – gratis etterutdanning – 15 studiepoeng

FULLT. Digital markedsføring – gratis etterutdanning – 15 studiepoeng

Vekst i Fredrikstad-programmet med partnere fikk i 2019 innvilget rundt 2. mill. kroner etter søknad, fra regjeringens kompetansereform, som ledd i kontinuerlig kompetanseheving i bedrifter innenfor digitalisering.

Det betyr: mulighet for GRATIS etterutdanning til flere av våre kontakter.

Digital markedsføring er helt sentralt i bedriftens verdiskaping, og vi har satt sammen en etterutdanning med dette som tema, som vil foregå over et år med 6 samlinger i Fredrikstad / digitalt dersom retningslinjene tilsier det.

Høyskolen Kristiania har som ambisjon å bli Norges arbeidslivsuniversitet, og ressurser herfra står for undervisningen.

Markedsføringsfaget endrer seg time for time, og kurset er ment for deg som allerede jobber med salg og markedsføring i en etablert bedrift, og som er opptatt av å styrke deg på siste nytt og fremtidens muligheter.

Tidsbruk: Du må beregne å bruke ca. 1 kveld i uken til studiene.

Høyskolen Kristiania vil motta oversikt over påmeldte fra oss, og gjøre en endelig vurdering da kurset krever formell studiekompetanse eller realkompetanse.

Her følger en nærmere beskrivelse av studiet:

Er du klar for det digitale skiftet?
Nå har du mulighet til å bli flinkere i digital markedsføring.

Høyskolen Kristiania, sammen med Digital Norway, Bergen Næringsråd og Vekst i Fredrikstad-programmet, tilbyr 30 gratis studieplasser i hhv Bergen og Fredrikstad.

Det er ingen tvil om at fremtiden er digital. Det teknologiske skiftet gjør at vi raskt må kunne skifte spor. Om din bedrift ønsker å nyttiggjøre seg av den digitale markedsplassen, og bli en av morgendagens vinnere, så kan du booke deg et sete på det digitale toget nå.

Studiet er lagt opp med fire stedsbaserte samlinger, primært i Fredrikstad dersom fysiske møter er tillatt. Tidspunkt for vårens samlinger settes i samråd med kursdeltakerne.

Resten av studiet gjennomføres på nett med tett oppfølging og god veiledning.

Hva kommer du til å lære? Hva sitter du igjen med når kurset er over?
Allerede nå til høsten vil du lære hva digital markedsføring er og hvorfor det er viktig for verdiskapning. Vi kommer til å se på teknologi og markedskommunikasjon og hvilke muligheter og begrensninger som finnes.

Du vil lære om de ulike digitale verktøyene og kanalene og hvordan du best kan bruke dem i din bedrift. Vi skal gå gjennom hvordan du utvikler kjernen i markedsføringen din – nemlig innholdet. Hva slags innhold skal du lage, for hvem, og i hvilke kanaler? Hvordan skal du utvikle budskap som blir lest, husket og fører til handling?

I tillegg vil du få en god smakebit av datadrevet markedsføring. Algoritmer er overalt; de kjører biler, oppdager kreft, avslører svindel og avgjør hvor lenge man skal sitte i fengsel. Og alt dette skjer uten særlig involvering fra mennesker. Det samme gjelder oss som markedsførere. Når du annonserer i digitale flater, er det noe helt annet enn å kjøpe en annonse i lokalavisen. Maskiner kan kjøpe annonser til deg i en rasende fart og teste hvilke annonser og kampanjer som fungerer og hvilke som flopper. På denne måten vil algoritmene hjelpe deg til å gjøre mer av det som er bra for bedriften, og mindre av det som ikke gir verdi. Fest sikkerhetsbeltet for en forståelsesreise i kunstig intelligens og maskinlæring.

Vi skal også se på det store trendbildet. Hvordan forventer vi at den nære fremtiden blir, og hvordan kan vi som markedsaktører tilrettelegge best mulig for å sikre inntjening?

I andre semester legges en digital markedsstrategi for din bedrift.

Vi skal arbeide mye med hvordan vi utvikler idéer, velger blant dem og lager gode konsepter av de beste idéene. Konsepter som kan løftes ut i markedet som digitale kampanjer.

Du kommer til å lære en rekke tips og triks til hvordan du kan ta i bruk digital markedsføring i din bedrift. Dette inkluderer en konkret posteplan på bestemte plattformer samt hvordan du kan få flere til å følge din bedrifts aktiviteter. Vi gir deg også et krasjkurs i hva som er lovlig og ikke, for du har sikkert hørt om GDPR?

Hva er din bedrifts merkevarepersonlighet, og hvordan kan du bruke den bevisst i kommunikasjon med din bedrifts kunder og interessenter?

Til slutt skal du lære deg hvordan du skal kunne måle og evaluere effektene av digitale markedsaktiviteter – dette på en måte du med letthet kan nyttiggjøre deg av i egen bedrift.

På samlingene får du en praktisk gjennomgang av temaene og øvelser slik at du kan bruke de nye kunnskapene dine når du kommer tilbake på jobb.

Studiet evalueres gjennom individuell semesteroppgave våren 2022.

Etter endt studium, allerede i juni neste år, vil 30 heldige sitte igjen med 15 studiepoeng. I tillegg har du fått en ryggsekk full av digitale verktøy og teknologisk forståelse som du kan bruke til å gjøre din bedrift bedre rustet for fremtiden.

Meld din interesse ved å fylle inn skjema i dag.
OBS! Svar på skjema er ikke lik endelig påmelding. Plass tildeles i egen e-post senest 5. juni.

Dato/tid
19. april, 2022
Kl: 9.00 - 16.00

Pris: Gratis - enkel servering av mat og drikke
Sted: Næringslivets Hus, Nygaards gata 5, Fredrikstad

Arrangør: Høyskolen Kristiania, Digital Norway, Bergen Næringsråd og Vekst i Fredrikstad


Påmelding

Bestillinger er stengt for dette arrangementet.

Lukk