SCAN – SPOT – STOP – SHOP: shoptimalisering

SCAN – SPOT – STOP – SHOP: shoptimalisering

 

Shoptimalisering og retailmatematikk handler om å få flere av de som går forbi butikken til å gå inn – og når de er vel inne, sørge for at flest mulig, raskest mulig, ser noe de har lyst på. For jo raskere man ser noe man liker, jo mer tid er man villig til å investere for å finne noe man kan kjøpe. Prosessen kan kort og enkelt oppsummeres med å sette fokus på å selge mer av det du allerede selger mest av, til de mange kundene som allerede besøker butikken din.

Thomas Ingebrigtsen er daglig leder i Conversion, som  jobber med kjøpesentre og handlegater. De siste to årene har selskapet gjennomført over 15.000 kundeobservasjoner over hele landet og utført over 12.000 butikkbesøk for å teste oppmerksomhet og salgsinnstilling. Hvem er den norske shopperen og hva gjør de når de skal ut for å kikke og kjøpe? Er de drevet av intensjoner eller impulser og hvordan kan vi stimulere dem til å ta valgene som gavner oss? Hvilke forventninger jobber vi mot og hvordan innfrir vi dem? Er dagens shopper fornøyd?

Om Conversion: Selskapet ble startet i 2013 av Thomas Ingebrigtsen for å jobbe med retail fra kundenes synspunkt. Thomas startet sin første butikk i 1993 og har arbeidet i de fleste posisjoner i butikk, sist som trade&retail manager for klesmerket Diesel med ansvar for «shopping experience» i alle deres butikker i Norden.

Målgruppe: Medlemsmøte for deg som jobber med salg og service ansikt til ansikt.

Velkommen!

Dato/tid
28. februar, 2017
Kl: 8.00 - 9.45

Pris: Gratis medlemsmøte. Frokost fra 08.00-08.30, møtestart kl. 08.30.
Sted: Handelsstanden, Nygaards gata 5, Fredrikstad

Arrangør: Fagutvalg handel og service og Sentrumsgruppen i Fredrikstad Næringsforening.


Påmelding

Bestillinger er stengt for dette arrangementet.

Lukk