Tilbud om studieplass – gratis etterutdanning – 15 studiepoeng

Print Friendly, PDF & Email

Vekst i Fredrikstad-programmet med partnere fikk før jul innvilget rundt 2. mill. kroner etter søknad, fra regjeringens kompetansereform, som ledd i kontinuerlig kompetanseheving i bedrifter innenfor digitalisering.

Det betyr: mulighet for GRATIS etterutdanning til våre kontakter.

Digital markedsføring er helt sentralt i bedriftens verdiskaping, og vi har satt sammen en etterutdanning med dette som tema, som vil foregå over et år med 6 samlinger i Fredrikstad.

Høyskolen Kristiania har som ambisjon å bli Norges arbeidslivsuniversitet, og ressurser herfra vil komme og holde undervisningen her i din egen by. Mer tilgjengelig kompetanseheving kan vi vel ikke få!

Markedsføringsfaget endrer seg time for time, og kurset er ment for
• deg som allerede jobber med salg og markedsføring i en etablert bedrift, og som er opptatt av å styrke deg på siste nytt og fremtidens muligheter
• daglige ledere som ønsker innsikt og bestillerkompetanse

Vi tillater opp til 2 ansatte fra samme bedrift.

Meld på deg selv eller en i bedriften din i dag – det er maks 30 studieplasser. Høyskolen Kristiania vil motta oversikt over påmeldte fra oss, og gjøre en endelig vurdering da kurset krever formell studiekompetanse eller realkompetanse.

Her følger en nærmere beskrivelse av studiet:

Er du klar for det digitale skiftet?
Nå har du mulighet til å bli flinkere i digital markedsføring.

Høyskolen Kristiania, sammen med Digital Norway, Bergen Næringsråd og Vekst i Fredrikstad-programmet, tilbyr 30 gratis studieplasser i hhv Bergen og Fredrikstad.

Det er ingen tvil om at fremtiden er digital. Det teknologiske skiftet gjør at vi raskt må kunne skifte spor. Om din bedrift ønsker å nyttiggjøre seg av den digitale markedsplassen, og bli en av morgendagens vinnere, så kan du booke deg et sete på det digitale toget nå.

Studiet er lagt opp med fire stedsbaserte samlinger i Fredrikstad. I Fredrikstad møtes vi 9. september og 11. og 12. november. Tidspunkt for vårens samlinger settes i samråd med kursdeltakerne i september.

Resten av studiet gjennomføres på nett med tett oppfølging og god veiledning.

Hva kommer du til å lære? Hva sitter du igjen med når kurset er over?
Allerede nå til høsten vil du lære hva digital markedsføring er og hvorfor det er viktig for verdiskapning. Vi kommer til å se på teknologi og markedskommunikasjon og hvilke muligheter og begrensninger som finnes.

Du vil lære om de ulike digitale verktøyene og kanalene og hvordan du best kan bruke dem i din bedrift. Vi skal gå gjennom hvordan du utvikler kjernen i markedsføringen din – nemlig innholdet. Hva slags innhold skal du lage, for hvem, og i hvilke kanaler? Hvordan skal du utvikle budskap som blir lest, husket og fører til handling?

I tillegg vil du få en god smakebit av datadrevet markedsføring. Algoritmer er overalt; de kjører biler, oppdager kreft, avslører svindel og avgjør hvor lenge man skal sitte i fengsel. Og alt dette skjer uten særlig involvering fra mennesker. Det samme gjelder oss som markedsførere. Når du annonserer i digitale flater, er det noe helt annet enn å kjøpe en annonse i lokalavisen. Maskiner kan kjøpe annonser til deg i en rasende fart og teste hvilke annonser og kampanjer som fungerer og hvilke som flopper. På denne måten vil algoritmene hjelpe deg til å gjøre mer av det som er bra for bedriften, og mindre av det som ikke gir verdi. Fest sikkerhetsbeltet for en forståelsesreise i kunstig intelligens og maskinlæring.

Vi skal også se på det store trendbildet. Hvordan forventer vi at den nære fremtiden blir, og hvordan kan vi som markedsaktører tilrettelegge best mulig for å sikre inntjening?

I andre semester legges en digital markedsstrategi for din bedrift.

Vi skal arbeide mye med hvordan vi utvikler idéer, velger blant dem og lager gode konsepter av de beste idéene. Konsepter som kan løftes ut i markedet som digitale kampanjer.

Du kommer til å lære en rekke tips og triks til hvordan du kan ta i bruk digital markedsføring i din bedrift. Dette inkluderer en konkret posteplan på bestemte plattformer samt hvordan du kan få flere til å følge din bedrifts aktiviteter. Vi gir deg også et krasjkurs i hva som er lovlig og ikke, for du har sikkert hørt om GDPR?

Hva er din bedrifts merkevarepersonlighet, og hvordan kan du bruke den bevisst i kommunikasjon med din bedrifts kunder og interessenter?

Til slutt skal du lære deg hvordan du skal kunne måle og evaluere effektene av digitale markedsaktiviteter – dette på en måte du med letthet kan nyttiggjøre deg av i egen bedrift.

På samlingene får du en praktisk gjennomgang av temaene og øvelser slik at du kan bruke de nye kunnskapene dine når du kommer tilbake på jobb.

Studiet evalueres gjennom individuell semesteroppgave våren 2021.

Etter endt studium, allerede i juni neste år, vil 30 heldige sitte igjen med 15 studiepoeng. I tillegg har du fått en ryggsekk full av digitale verktøy og teknologisk forståelse som du kan bruke til å gjøre din bedrift bedre rustet for fremtiden.

Meld din interesse! Vi samler fortløpende inn påmeldinger og oppretter venteliste dersom pågangen blir stor.



onsdag 9. september
Tid: 09:00 - 16:00

Pris: Gratis - enkel servering av mat og drikke
Arrangør: Høyskolen Kristiania, Digital Norway, Bergen Næringsråd og Vekst i Fredrikstad

Sted: Litteraturhuset Fredrikstad Fredrikstad, Storgaten 11, Fredrikstad

Sted: Litteraturhuset Fredrikstad, Storgaten 11, Fredrikstad


Påmelding

Påmeldingsfrist: Onsdag 24. jun

Dette arrangementet er fullt.

Alle arrangementene

TAKK FOR DIN PÅMELDING

Du er nå påmeldt til vårt arrangement.
Vi gleder oss til å se deg!

Medlemsprofilen

  • PwC, avdeling Østfold PwC, avdeling Østfold

    PwC har en lang lokalhistorie, og tilbyr sine tjenester i en verden der det stadig er vanskeligere å vite hvem og hva du kan stole på. “Financepartner” er et satsingsområde, men akkurat nå gjelder det å være en god støtte for bedriftene som påvirkes av koronapandemien. Les mer »

OSS PÅ FACEBOOK

Meld deg på vårt nyhetsbrev
* = obligatorisk felt
2020 © Fredrikstad Næringsforening. Nygaardsgata 16 / Postboks 1405 / 1602 Fredrikstad. Tlf: 69 33 00 00. E-post: post@fredrikstad-nf.no. Design: Griff. Web: Egeland Design