Bedriftsdagen 2014: Ta bedriften til nye høyder

Bedriftsdagen 2014: Ta bedriften til nye høyder

Vil du vokse i dagens marked? Denne ettermiddagen setter vi av til å lære om god kostnadsstyring og tydelig identitet. Bevisst forhold til bank og kunder, og riktig bruk av verktøy gir et godt grunnlag for vekst.

Det lønner seg med:
Investering i visuell identitet – Effektiv kostnadsstyring – Strategier for vekst – Samspill med banken – Kommunikasjon i sosiale medier – Nøkkelkundeutvikling

Program

12.45 Registrering, kaffe/te, kake, frukt.

13.00 Velkommen v/konferansier Kjell Arne Græsdal, daglig leder i Fredrikstad Næringsforening.

13.10 Vekst; kjøpt sånn eller blitt sånn – hva er best, organisk vekst eller kjøpt vekst? Hvordan internett påvirker all vår forretningsdrift v/Øystein Moan, CEO Visma.
Øystein Moan (født 1959, vokst opp på Greåker) har vært konsernsjef i Visma siden 1997. Tidligere var han adm. dir. i Cinet AS. Under Moans ledelse i 16 år har Visma vokst fra 270 til 5600 medarbeidere.

13.50 Kostnadsstyring ligger i detaljene, frigjør arbeidskapital! v/Randulf Bakken, direktør leveranse i Visma.
Bakken har jobbet som leder i regnskapsbransjen i 25 år. I Visma har han overordnet ansvar for leveransen til de største kundene. Bakken er mye brukt som foreleser i ulike emner innenfor rådgiving, årsoppgjør og kundebehandling.

14.10 Norges framtid ligger i dagens bedrifter som vil satse. Bedriftenes voksesmerter v/Leif Teksum, konserndirektør Relasjoner i DNB.
Teksum har bakgrunn fra oljeindustrien og fra ulike stillinger innen bank. Han har tidligere erfaring som konserndirektør for storkunder og internasjonal, og også hatt ansvar for DNB Markets, kapitalforvaltning, IT og stabsfunksjoner.

14.45 Pause med kaffe/te og enkel servering.

15.10 Hvordan tenker bankene? Banken som medspiller v/Veronica Olsen, banksjef Bedriftsmarkedet Østfold Sør, DNB.
Olsen har jobbet i DNB i 15 år, hvorav siste 4 årene som banksjef for bedriftsmarkedet i Moss, og nå i Fredrikstad. Hun har en MBA fra NHH innenfor strategi og finans.

15.30 Kundestrategier, nøkkelkundeutvikling og CRM v/Steinar Amundsen, instruktør og senior bedriftsrådgiver i rådgivningsselskapet Bright.
Amundsen arbeider med fagområdene strategi, markedsføring og salg. Han er anerkjent for å skape et sterkt engasjement i jakten på de løsninger som gir organisasjoner et sterkere kundefokus.

16.05 Pause med kaffe/te, kake, frukt.

16.25 Hvorfor investere i design og visuell identitet? v/Tone Langvik i Provinsen AS.
Tone Langvik er grafisk designer med hovedfag i visuell kommunikasjon fra Kunsthøgskolen i Oslo. Hun er daglig leder i designbyrået Provinsen og har 10 års erfaring innen identitet, web og strategi.

16.55 Merkevarebygging og identitetsskaping i sosiale medier v/Nina Hareide-Larsen, leder for sosiale medier i DNB konsernet.
DNB regnes som en foregangsfigur når det gjelder bruk av sosiale medier i kundesammenheng. I 2012 vant de prisen for «beste kundeengasjement i sosiale medier» under arrangementet Social Media Awards i 2012, og har også blitt prisbelønnet nasjonalt og internasjonalt for sin måte å arbeide med kommunikasjon i sosiale medieflater.

17.25 Oppsummering
17.30 Minglemiddag

Temaene på bedriftsdagen skal fremme profesjonalisering og være en faglig møteplass for sentrale personer i etablerte bedrifter. Ta gjerne med en kollega!

Dato/tid
22. januar, 2014
Kl: 12.45

Pris: 590,-. Avmelding må skje senest 48 timer før arrangementet.
Sted: Quality Hotel Fredrikstad, Nygata 2-6, Fredrikstad

Arrangør: Fredrikstad Næringsforening i samarbeid med DNB Bank og Visma Services


Påmelding

Bestillinger er stengt for dette arrangementet.

Lukk